torsdag 3. februar 2011

Popart


Prosessen, fra orginalen til popart: 


Hvordan få til et popart inspirert bilde i Photoshop:
  • Åpne et bilde som du vil bruke.
  • Bruk Crop funksjonen til å beskjære bilde om det er nødvendig. 
  • Neste steg er å stille inn Threshold: Image -> Adjustments -> Threshold, jeg har den på ca.90.
  • Deretter brukte jeg Brush Tool (malerkost) og Magnetic Lasso Tool, til å fjerne svarte skygger på bildet.
  • Magic Wand brukte jeg til å markere området rundt jentene, det hvite, og kopierte opp en ny layer.
  • Så fylte jeg dette området med en rosa/rødfarge som bakgrunn før neste steg.
  • For å få det mønsteret, sirklene, så brukte jeg Color Halftone: Filter -> Pixelate -> Color Halftone, denne stilte jeg på Max.Radius 100 pixels.  
  • Til slutt fylte jeg farge på jentene med Paint Bucket Tool. 

Her er de to bildene som jeg valgte å levere inn, et enkeltbilde og en serie:





Her har jeg laget en collage av andre bilder jeg har jobbet med i denne perioden: 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar