torsdag 19. mai 2011

Foto-oppgaven jeg aldri fikk

Fashion photoshoot. Bildene er tatt i Bremen og modellen er Stine, ei god venninne av meg:) Bildene er tatt bevisst etter flere virkemidler som vi har lært, som det gylne snitt, gjentagelse, horisontale og vertikale linjer...






Det gylne snitt
Jeg valgte spesifikk å plassere jenta i de to nederste bildene i det gylne snitt, dette er for å få et godt bilde komposisjonsmessig.
Vertikale og horisontale linjer
Både ben og armer på bildene er både vertikale og horisontale, samtidig som trapper og bygnigner også følger hosrisont linjer. Dette gir mer balanse i bildet og det gir det litt mer liv. 

Gjentakelse
I det nederste bildeter det gjentagelse i søylene, som skaper harmoni og helhet i bildet.
 
Dybdevirkning
Overlapping: gjenstand satt foran en annen er med på å skape rom og dybde i bildet.

1 kommentar:

  1. Veldig bra, Maria. Dybde og vertikale linjer er på plass, men hva med de horisontale i bilde nr. 2. De kunne kanskje vært effektivt korrigert med bildebahndlingsprogrammet eller så kan det jo være slik at jeg trenger nye briller? :-) Uansett synes jeg du har skapt noen flotte bilder, og all ære til deg for det.

    SvarSlett